FANDOM

Selane Sh'ertan
Ic7n1v.jpg

Pochodzenie: Quel'thalas

Wykształcenie: Tabetha, Dustwallow Marsh

Przynależność: Kirin Tor / Konsulat Cieni

Rasa: Wysoki elf

Wiek: 130 lat

Wygląd: Jasnowłosa elfka o blado-niebieskich oczach. Nieustannie otoczona magicznymi aurami, zdecydowana zwolenniczka zwiewnych sukienek, przeważnie nieuzbrojona - chyba, że w oręż dopasowany perfekcyjnie do barwy odzienia.

W swoim repertuarze posiada niezwykle czarującą serię uśmiechów, mrugnięć oraz standardowy zestaw ukłonów i dygnięć na każdą okazję.

Charakter: całkowicie chaotyczny

Klasa: Sorcerer / Ley walker

Historia w wielkim skrócie:

Rodzice Selane (o ile takowi istnieli, bowiem znaleźli się zwolennicy teorii, że elfkę ktoś stworzył z samej arkany) nie wychowywali jej, zgodnie z umową natomiast oddali dziecko w ręce Tabethy, w okolice Dustawllow Marsh.

W otoczeniu bagien i krokodyli Selane opanowała wrodzony talent władania arkaną i pojęła wkrótce tajniki linii mocy, nie obeszło się to oczywiście bez lamentów, płaczu i uszkodzeń fizycznych, niemniej elfka miała zdecydowany talent w tworzeniu nie zawsze kontrolowanych efektów magicznych.

Wedle życzenia Tabethy Selane zostać miała zaprzysiężona niebieskim smokom, czego jednak dokonać nie zdążyła, a jej jedyną umową jaką z niebieskim lotem zawarła jest ugoda dotycząca korzystania z linii mocy w Azsharze, bez podejmowania ryzyka wprowadzenia w gniew Azuregosa.

Selane nigdy nie była świadkiem upadku Quel'thalas, całe zajście ominęło ją szerokim kręgiem. Jako dziecko nie spotkała jej żadna tragedia, nie straciła nikogo bliskiego, nie została przez nikogo pobita, a jej największym dramatem był złamany paznokiec.

Mimo zalet, wychowanie dziecka z dala od społeczeństwa, przy akompaniamencie wszechobecnej magii spowodowało serię ułomności na tle emocjonalnym i społecznym. Czarodziejka nie jest zdolna do długotrwałych emocji i uczuć, o ile nie są one dziełem obcego wpływu.

Po upadku Quel'thalas i pozyskaniu nowego źródła mocy, jedynym zakazem Tabethy wobec Selane byl absolutny zakaz przebywania w okolicach siedzib krwawych elfów.

Zakaz istotnie był pierwszym, jaki usłyszała elfka, zrozumienie słowa 'kara' nie leżało w jej naturze i dzień później ciekawość zaprowadziła ją prosto do Silvermoon.

Podatna na każde uzależnienie Selane szybko porzuciła myśli o dawnym życiu i powrocie do mentorki, nieświadoma norm i zachowań, pozostawiona sama wśród społeczeństwa zaadoptowała zachowania innych i dość szybko pojęła, że jej rozmówcy są w stanie uwierzyć w niemal wszystko, co mówi - za każdym razem, gdy kłamała. Uczona sztuki iluzji, zaczęła tworzyć nie tylko iluzoryczne miraże i dźwięki z pomocą magii, lecz także przyjaźnie, osobowości i uczucia.

Zabawa, jakiej dostarczało okłamywanie innych była na tyle ciekawa, że w bardzo krótkim czasie kłamstwo stało się nieodłącznym elementem każdego dnia wiedźmy.

Pasjonatka czystej arkany nie szczędziła ani sobie ani otoczeniu wpływu mistycznych mocy, często długimi godzinami badała linie energii oplatające świat, a gdy zrozumiała ich istotę - z dnia na dzień częściej i bardziej czerpała z nich samych, wsluchiwała się w arkane, która szeptała do niej niezrozumiałe, śliczne słowa, a gdy energia płynęła przez nią tworząc efekty zaklęć - Selane czuła, czym jest prawdziwe uwielbienie, magia zwyczajnie ją kochała.

Do przetrwania jednak, potrzeba więcej niż zamiłowania dla magii, gdy tylko młoda Sh'ertan zrozumiała potencjał, jaki skrywały w sobie znajomości i złudna sympatia, zaczęła uczyć się, jak najpiękniej ubrać myśli w słowa, by odzwierciedlały to, co mogła czuć.

Żerowała na innych, obserwując i adaptując całą gamę zachowań i słów, które dałoby się wpasować w sytuację w razie konieczności.

Czas mijał i w końcu w istnienie czarodziejki wkradła sie nuda, zasłyszawszy historię o potędze czarowników Orgrimmaru, postanowiła przekonać się na własne oczy.

To wątpliwe, by ambasador Ashnar Sorrowbringer spodziewał się zastać krwawą elfkę z naręczem ksiąg we własnym namiocie, tak samo jak wątpliwym jest iż elfka spodziewała się nagłego powrotu czarownika. Któż też zgadłby, że z tego dziwacznego spotkania, zrodzi się kręta ścieżka życia, jaką podązy Selane.

Selane nie wydaje się być zwyczajną elfką, na pierwszy rzut oka widać, że emanuje magią i przyciąga uwagą. Niemal białe włosy miejscami odznacza srebrny poblask, podobnie jak skórę. Usta ma blade, lecz pełne, spojrzenie zaś obłędnie niebieskie i głębokie.

Fakty:

Selane jest wykładowczynią w Kirin Tor, wtajemniczoną Konsulatu Cieni, a także byłą ambasador Silvermoon, byłą wykładowczynią Akademii Silvermoon, obrończynią strapionych i wredną wiedźmą jednocześnie. Pomagała niezliczonej ilości ludzi czy organizacji, wykorzystała drugie tyle.

Jej największym, o ile nie jedynym problemem jest skutek nadużywania iluzji: nie jest pewna, bądź zupełnie nie wie, co z jej kłamstw jest prawdą, a co fałszem. Potrafi uwierzyć w to, że kogoś lubi próbując wmówić komuś sympatię, co przeważnie kończy się u niej zachwianiem emocjonalnym na skalę wybuchu Studni Wieczności.

W nagrodę za pomoc w rytuale Arcymagini Morielli, została pozbawiona śladów skazy energią fel.

Nie lubi zabijać, bo uważa to za niezbyt estetyczną formę zakończenia znajomości, lecz jeśli ktokolwiek uwierzył, że mogłaby poczuć wyrzuty sumienia - nie mógłby znaleźć się dalej od prawdy.

Selane jest notoryczną kłamczynią.

Jej wizja świata jest chaotyczna, mimo iż kiedyś usiłowała, nie potrafi rozróżnić dobra i zła, ponieważ jej kręgosłup moralny nie istnieje i nigdy nie istniał.

Rozmowy z nią wydają się niezmiernie szczere. Prawie każdy usłszy od niej to, czego oczekuje.

Selane jest niebezpieczna, tak, jak niebezpieczne jest każde rozkapryszone dziecko, któremu ktoś włożył w rękę naładowany rewolwer.

Jest nieprzewidywalna, nigdy nic nie planuje.

Podobno od czasu pewnej wizyty u starej znajomej Beloreth, Selane nie uśmiecha się już tak ochoczo.

I przede wszystkim: jest bezgranicznie oddana Ashnarowi.

Wszelkie znaki na niebie i ziemi sugerują, że Selane nie żyje.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki